zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Ostrava v Celené – ohlédnutí

Z inscenace Sen noci svatojánské

autor: archiv divadla   

V Praze se uskutečnila malá čtyřdenní přehlídka, která představila aktuální repertoár Divadla Petra Bezruče a Komorní scény Aréna. Jako první se v Praze už podruhé hrála temná dramatizace slavného románu Barryho Gifforda Zběsilost v srdci, která, na rozdíl od ještě slavnějšího filmu, kromě napětí a drsných hlášek, nabízí více černého humoru a nadsázky. Podle této inscenace Bezruči dokonce ve správné předtuše nazvali probíhající sezónu. Milostné peripetie prchlivých mladých milenců, kde se to hemží těmi nejbizarnějšími postavičkami vrahounů a zlodějů pod pouťovou labuťí, režíroval umělecký šéf DPB Jan Mikulášek s Petrou Bučkovou a Pavlem Gajdošem v hlavních rolích. Role zběsile závislé matky se ukázala být šitá na míru Kateřině Krejčí.

V duchu zběsilé sezóny se nesla i poněkud rozpustilejší inscenace Britney goes to heaven, kterou podle současného textu Petra Kolečka nastudoval Daniel Špinar. Sympatická Tereza Vilišová v titulní roli není jen nakažlivě optimistickou hvězdou v mrtvé reality show, ale také svůdnou tanečnicí, která krom diváků láme srdce i Archandělu Gabrielovi /Viktor Dvořák/. V Celetné vyprodanou inscenaci DPB uvádí obvykle v stísněném prostoru příhodně nazvaném Márnice. Přeji Divadelnímu Spolku Kašpar při výměnném hostování v DPB, aby sklidil aplaus stejně bouřlivý, jakého se na jejich scéně dostalo této popové hvězdě, která je stále tak trochu panna a dalším postavám, pocházejícím naštěstí jen z bujné autorovy fantazie...

Komorní scéna Aréna přivezla hru starší jak textem tak nastudováním. Shakespearova Snu noci Svatojánské v Hilského překladu se režisér Ivan Krejčí chopil s odvahou ukázat veškerou magickou smyslnost a nadčasovou moudrost nesmrtelné komedie. Soubor Arény hru nastudoval v minimalistické scénografii a moderních kostýmech Lucie Loosové, s originální hudbou Pavla Helebranda, kterou zčásti na elektrickou kytaru a housle zdatně předvedli herci Michal Čapka a Vladislav Georgiev.

O událostech jedné noci, vztazích a láskách pojednávala i poslední inscenace čtyřdenní mini přehlídky. Noc tribádek od Pera Olova Enquista, která v režii Matěje T. Růžičky dala herecké příležitosti Lucii Žáčkové, Dušanu Škubalovi, Miroslavě Georgievové a Albertu Čubovi. I přes kvalitní herecké výkony pro mne však tato inscenace nebyla tím nejlepším, co mohlo pražské publikum spatřit. A doufám, že časem z Arény vylétne na cesty i vynikající Racek, podle něhož označuje nejmladší ostravská scéna letošní sezónu za Rok Racka. Nedávno měl v sousedním Národním divadle moravskoslezském premiéru další Racek, takže se na seminářích 11. festivalu Ost-Ra-Var, už za měsíc, můžeme těšit na zajímavá srovnání, možná i bitvy na Čechovově poli.

26.2.2007 23:02:24 Doubravka Krautschneiderová | rubrika - Recenze

Časopis 17 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Bastard (Městské divadlo Brno)

Články v rubrice - Recenze

Mefisto: bezvýznamná rozhodnutí s kořeny zla

Robert Mikluš (Mefisto)

Činohra Národního divadla Praha se vrací do Státní opery. Pod vedením režiséra Mariána Amslera vstupuje na jev ...celý článek



Časopis 17 - sekce

HUDBA

Levnější lístky na Brod 1995 jen do dubna

Aneta Langerová (Foto: Helena Kadlčíková)

Za necelé čtyři měsíce 17. srpna se v Českém Brodě uskuteční v pořadí 11. ročníku hudebního festivalu Brod 199 celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Fotografie Miloše Budíka v Praze

Vila Tugendhat ve fotografii Miloše Budíka

Muzeum města Prahy navazuje na výstavu Muzea města Brna Miloš Budík – Jsem fotograf, a představí hlavním celý článek

další články...