zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Scénické rozhovory - Michael Nyman

Michael Nyman

autor: Z webu   

Dalším významným hostem říjnových Scénických rozhovorů bude známý teoretik, hudební skladatel a interpret Michael Nyman, který je znám širšímu publiku především jako autor hudby k filmům režiséra Petera Greenwaye nebo k filmovému snímku Piano. Večer s Michaelem Nymanem proběhne ve spolupráci s festivalem Struny podzimu. Simultánně bude tlumočit Dana Hábová. Studio Švandova divadla 19. října v 19:00 h.
Specifický cyklus talk-show Scénické rozhovory je vlastně večerní komorní setkávání s mimořádnými osobnostmi, které je možné prostřednictvím tohoto „rozhovoru“ poznat ze zcela jiné stránky. Každý večer je moderován dramaturgem tohoto cyklu, Davidem Hrbkem.

Michael Nyman pracuje pro film, operní domy, komorní soubory, orchestry i sólisty. Jeden rys je pro jeho práci společný - Michael Nyman si umí získat prakticky jakékoliv publikum. Zdaleka to však neplatí jen o jeho filmových partiturách, které mu získaly celosvětový věhlas. Nyman píše pro symfonický orchestr, sbor a capella i smyčcový kvartet. K nejširšímu publiku ale skutečně promlouvá nepochybně jako autor filmové hudby. V letech 1976-1991 spolupracoval s vyhraněným režisérem a výtvarníkem Peterem Greenawayem: hudba pro snímky Umělcova smlouva, Topení po číslech, Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec nebo Prosperovy knihy dodnes představuje pro mnoho posluchačů charakteristického Nymana – a vlastně se nemýlí. Přelomem v jeho kariéře bylo oskarové Piano (1992) novozélandské režisérky Jane Campionové: Nymanova adaptace irské lidové melodie popularitou daleko přesáhla obvyklý ohlas soundtracků.
Činorodý Michael Nyman bývá označován za skladatele plně praktického, vzdáleného představám o umělci-snílku, zaměstnaným vlastním utrpením a tvořícím v izolaci. Otevřeně přijal popkulturní prostředí jako východisko: energicky se spojuje s objednávkami a nabídkami, aby v nich našel prostor pro svůj výrazný styl. Při svém prvním hostování na pražském festivalu Struny podzimu řekl časopisu Týden: „Mozart, Haydn, já. Takové skladatele si posluchači pamatují: autory, jejichž styl si nespletete.“ Nyní se Michael Nyman se svým Bandem vrací, bohatší o mnoho nových zkušeností.

18.10.2005 00:10:38 Redakce | rubrika - Zveme ...

Časopis 17 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Bastard (Městské divadlo Brno)

Články v rubrice - Zveme ...

Premiéra 24 z dílny pěti choreografů

Dům tanečního umění Praha

Bohemia Balet, soubor Taneční konzervatoře hl. m. Prahy chystá nový komponovaný program. Večer nese společný n ...celý článek


Pucciniho Vlaštovka zabarvená do stylu art deco

Vlaštovka

Pozdní dílo italského skladatele Giacoma Pucciniho Vlaštovka se na prkna Metropolitní opery v New Yorku vrací ...celý článek


Český hrdina premiéra Farmy v jeskyni

Český hrdina

Mezinárodní soubor Farma v jeskyni uvede pohybovou satiru Český hrdina v režii Viliama Dočolomanského. Je o že ...celý článek


Den otevřených dveří Tanečního centra Praha

Den otevřených dveří Tanečního centra Praha

Konzervatoř Taneční centrum Praha pořádá v pondělí 29. dubna 2024 od 14 do 17 hodin ve svém sídle v branickém ...celý článek



Časopis 17 - sekce

HUDBA

Michal Horáček: Český kalendář

Přebal alba

Michal Horáček je český spisovatel, esejista, novinář, textař, básník, producent, vystudovaný antropolog. Je c celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Svěrákova hořká komedie o válečných letech

Po strništi bos

Po strništi bos
Hořká komedie o válečných letech strávených na malém městě. Pražská rodina Součkových se mu celý článek

další články...