zvláštní poděkování
Volný.cz

Hui He v Madama Butterfly z Met

Hui He v Madama Butterfly

autor: The Metropolitan Opera  

zvětšit obrázek

Pucciniho klasikou Madama Butterfly pokračuje 9. listopadu 2019 od 18:45 hod sezóna přímých přenosů z Metropolitní opery. Opera je náročná zejména pro představitelku hlavní role, která téměř neopouští jeviště. V aktuálním nastudování se v titulní úloze Čo-Čo-San představí čínská sopranistka Hui He.
V herecky i pěvecky náročném partu gejši Čo-Čo-San zrazené a opuštěné americkým námořním důstojníkem Pinkertonem se představila řada světových sopranistek. Na premiérový výkon Rosiny Storchio ze 17. února 1904 navázaly takové operní divy jako Geraldine Farrar (premiéra v Metropolitní opeře 1907), Maria Callas či Montserrat Caballé. Nyní se k těmto zářivým jménům připojí sopranistka Hui He. Debutovala v Šanghaji coby Dorabella v inscenaci Mozartovy opery Cosi Fan Tutte. V Evropě poprvé zaujala právě v titulní roli Pucciniho Madama Butterfly. Kariérním průlomem se pak stala Tosca ve stejnojmenném díle téhož autora.

Zrazená japonská gejša je nicméně, společně s Verdiho Aidou, výstavním pěveckým výkonem pěvkyně Hui He. Jen v letošní sezóně ji ztvárňuje na prknech hned dvou operních domů. Vedle newyorské Metropolitní je to ještě Deutsche Oper v Berlíně. Na bedrech Hui He leží veškerá emoční náročnost role, od momentů štěstí, v kterých se Čo-Čo-San otáčí zády k vlastním tradicím, ke smutku z odloučení prosvětlovaných nadějí až k závěrečnému tragickému vyvrcholení.
V tříaktové opeře budou Hui He sekundovat italský tenor Andrea Carè, pro něhož je role Pinkertona debutem na prknech Metropolitní opery, a americká mezzosopranistka Elizabeth DeShong coby spolehlivá služebná Suzuki.
Inscenace vznikla ve spolupráci hollywoodského režiséra Anthonyho Minghelly (mj. je držitelem Oscara za režii snímku Anglický pacient) a režisérky a choreografky Carolyn Choa. Ne nadarmo se v recenzích hovoří o jejích filmových kvalitách. Propracovaná práce se zářivými barvami a širokým prostorem, který připomíná plátno kina, ale i zapojení loutek propůjčuje představení vizuálně podmanivou atmosféru a zvláštní magii uzavřeného světa japonského přístavu Nagasaki na konci devatenáctého století.
Úvodní přenosy z Metropolitní opery vsadily na prověřené a diváky oblíbené inscenace. První novinkou a zároveň závěrečným přenosem pro letošní rok bude Achnaton z pera skladatele Philipa Glasse. Do newyorské opery jej přináší Phelim McDermott, který svým ztvárněním této látky v Britské národní opeře způsobil na dlouhou dobu vyprodanou senzaci.

Seznam kin na www.aerofilms.cz.

6.11.2019 09:11:38 Redakce | rubrika - Zveme ...

Časopis 47 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Noc bláznů  (NdB)

Články v rubrice - Zveme ...

Achnaton Philipa Glasse zazní v Met

Anthony Roth Costanzo - Achnaton (Foto: Richard Hubertsmith)

Podzimní část přenosů z Metropolitní opery uzavře v sobotu 23. listopadu ACHNATON, produkce, která si letos v ...celý článek


Spitfire Company uvede závěrečný díl trilogie Constellations

Constellations III.

Divadelní soubor Spitfire Company připravuje premiéru posledního dílu trilogie Constellations s podtitulem My ...celý článek



Časopis 47 - sekce

DIVADLO

Slavnostní týden oslav otevření MdMB

Městské divadlo Mladá Boleslav

Městské divadlo Mladá Boleslav slaví letos na podzim 110. let otevření secesní divadelní budovy, která je ozdo celý článek

další články...

HUDBA

Mydy Rabycad vykročí do nové etapy

Mydy Rabycad

Skupina Mydy Rabycad právě začínají s intenzivními zkouškami na jejich největší a nejnáročnější show ve Forum celý článek

další články...

LITERATURA/ UM?NÍ

Křesťanský magazín

Křesťanský magazín
Národní pouť do Říma jako součást oslav 30. výročí svatořečení Anežky České a senátní ko celý článek

další články...