zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Velikonoční hymnus v podání Pražského filharmonického sboru

Pražský filharmonický sbor

autor: archiv   

zvětšit obrázek

Zřídka uváděná a interpretačně náročná duchovní hudba je na programu posledního samostatného koncertu Pražského filharmonického sboru (PFS) v této sezoně. V podání sboru zazní Velikonoční hymnus Josefa Gabriela Rheinbergera, Stabat mater a Agnus Dei Krzysztofa Penedereckého, Pražské Te Deum Petra Ebena a dvě moteta Felixe Mendelssohna Batholdyho. Koncert se uskuteční ve čtvrtek 12. dubna v 19.30 hodin v kostele sv. Šimona a Judy v Praze.

Závěrečný koncert Sborového cyklu Pražského filharmonického sboru je zaměřen na v Čechách málo prováděnou duchovní hudbu a některé skladby programu jsou tématicky spjaty s obdobím Velikonoc.

První polovina koncertu je věnována německé romantické hudbě. Na úvod zazní čtyřdílné moteto Felixe Mendelssohna Batholdyho Surrexit pastor bonus, které za doprovodu varhan a violoncella přednese ženská část sboru a její sólistky. Poté převezme štafetu mužská část sboru. Spolu se svými sólisty a za doprovodu violoncella a kontrabasu zazpívá další Mendelssohnovo moteto Adspice Domine. V závěru první poloviny koncertu vystoupí kompletní PFS a provede dvojsborový velikonoční hymnus Victimae paschali od skladatele Josefa Gabriela Rheinbergera.

Druhá polovina koncertu je ve znamení hudby 20. století. Nejprve zazní trojsborové Stabat mater polského skladatele Krzystofa Pendereckého, jedna z částí jeho slavných Lukášových pašijí, a následovat bude Agnus Dei z Polského requiem stejného autora. Závěr koncertu bude patřit české hudbě a Petru Ebenovi. Za doprovodu trubek, pozounů a bicích nástrojů provede PFS jeho velkolepé Pražské Te Deum 1989, které vzniklo jako „díkuvzdání za ukončení čtyřicetileté nesvobody“.

„Pendereckého Stabat mater patří k vlajkovým skladbám vlny tzv. Nové hudby, která probíhala v 60. letech 20. století. Pro svou značnou interpretační náročnost bývá tato kompozice prováděna živě jen výjimečně. V Agnus Dei je pak dobře slyšitelná stylová proměna, kterou prošel skladatel během několika let po kompozici Lukášových pašijí. Zazní tak hudba o mnoho srozumitelnější a umírněnější,“ řekl sbormistr Lukáš Vasilek, který s Pražským filharmonickým sborem program připravil.

11.4.2012 17:04:58 Redakce | rubrika - Koncerty

Časopis 18 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Bastard (Městské divadlo Brno)

Články v rubrice - Koncerty

Erik Bosgraaf v kostele sv. Šimona a Judy

Erik Bosgraaf

Charismatický holandský flétnista Erik Bosgraaf poprvé vystoupí v Praze. V rámci cyklu Stará hudba FOK se v út ...celý článek


Lukáš Vondráček završí sezónu recitálů FOK v Rudolfinu

Lukáš Vondráček

Klavírista Lukáš Vondráček vystoupí s recitálem v pražském Rudolfinu v rámci řady Světová klavírní tvorba FOK. ...celý článek



Časopis 18 - sekce

HUDBA

Naďa - vzpomínkový koncert

Jana Fabiánová (Zdroj: Ságl Production)

Desítky umělců – zpěváků, hudebníků a herců – spolu s mnoha přáteli se sešli v pražské Lucerně, ab celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Festival umění a kreativity ve vzdělávání

Festival umění a kreativity ve vzdělávání

Už počtvrté se pedagogové, rodiče, odborná i širší veřejnost či profesionálové z oblasti kultury a umění mohou celý článek

další články...