zvláštní poděkování
Quantcom.cz

ON-LINE - Detail příspěvku

Na slovíčko do obchodního

Ilustrační foto

  

Vedoucí obchodního oddělení Jarmila Dvořáková
Na dotaz, co je hlavním úkolem vedoucí obchodního oddělení v divadle, odpovídá: ?Snažím se vyprodat divadlo.? Protože divadlo má přes čtyřista míst, není to zrovna nejlehčí úkol. Důležité jsou proto hromadné objednávky zejména na dopolední představení pro školy. Už v červnu před novou sezónou se rozesílají nabídky do škol, které má divadlo v databázi. Zájem je ovšem tak obrovský, že se nepodaří uspokojit všechny. Divadlo už v nové podobě funguje pět let a za tu dobu si vytvořilo svůj okruh diváků, takže ani s večerní návštěvností nejsou podle Jarmily Dvořákové problémy. Situace se velmi zlepšila hlavně v posledních dvou sezónách.
Chvíli trvalo, než se divadlo dostalo do povědomí veřejnosti ? obecenstvo se ptalo, jaký je repertoár, dramaturgie, pro jaký druh diváků. Také byli obavy, že se jedná o příliš intelektuální divadlo. Za příliv návštěvníků vděčí podle Jarmily Dvořákové divadlo hlavně tomu, že se povedla řada dobrých inscenací - jak chytrých a hezkých, tak divácky přitažlivých, inscenací, které mají ohlas u diváků ale nejsou podbízivé. Za velký problém považuje J. Dvořáková získání kvalitních zaměstnanců ? pokladních, uvaděček, inspektorky hlediště, atd., kteří jsou v přímém kontaktu s diváky a na nichž tedy také závisí jejich spokojenost, kterým by nevadili nízké mzdy. I toto se podařilo vyřešit a tak ?teď už to snad bude jen lepší,? dodává Jarmila Dvořáková.

Referentka obchodního oddělení paní Iva Štipčáková
Pracuje v divadle druhý rok a má na starosti školy. Momentálně má problémy s učitelkami, které si pro své žáky objednaly Aškenazyho Vánoční povídku. Je jich tolik, že se na všechny nedostane, a tak musí čekat třeba až do příštího roku. Na nezájem mladé generace si tedy Divadlo v Dlouhé nemůže stěžovat. V této souvislosti zmiňuje paní referentka zvláštní akci určenou těm nejmenším - ?Dítě v Dlouhé?.

16.11.2001 Jarin Rychna