zvláštní poděkování
Volný.cz

NETHOVOR - detail

Adéla

POLLERTOVÁ

Adéla POLLERTOVÁ

Adéla POLLERTOVÁ - kompletní životopis...

 


Záznam NetHovoru 5.1.2005


* Vážená Adélo, vítáme Vás u Internetu. Jak jste přivítala letošní Nový rok 2005? Můžete prozradit, jaký byl Váš dnešní den? Redakce

Zdravím všechny internetové surfaře. Nový rok jsem po dlouhé době přivítala v rodinném kruhu. Dnešní den jsem měla velmi pracovní, a i když jsem zkoušela Spící krasavici, dlouho jsem si nepospala.

* Liší se nějak atmosféra v baletu ND a v souboru J.Neumeiera? Pokud ano, jak? Děkuji Kristi

Atmosféra v hamburském baletu je daleko entuziastičtější. Tanečníci mi tam připadají více zapálení pro svou práci. Myslím, že zde v Národním divadle Praha berou tanečníci toto povolání spíš jako práci, ale na druhou stranu musím říci, že jsem příjemně překvapená milou atmosférou v celém souboru.

* Co nejdůležitějšího jste se naučila v Hamburském baletu?

Hamburg byl pro mě přínosem nejen po jazykové stránce, ale především po stránce umělecké. John Neumeier nám ukázal, že balet se nechá vnímat i jinak a to hlavně co se hloubky choreografie a baletu týče. Jeho balety nejsou totiž jen o pirouetách a skocích, ale především o duši a obsahu. Po devíti letech spolupráce s panem Neumeierem jsem začala balet vnímat úplně jinak.

* Môžem sa opýtať, čo vás po rokoch v Necku priviedlo do baletného súboru pražského Národního divadla? Tina

Přeci jen jsem byla v zahraničním angažmá přes devět let a po takové době se vám stýská nejen po rodině, ale hlavně po domově. Také bych se ráda v budoucnu věnovala i jiné činnosti než tancování a tak návrat do Prahy už jen navazuje na mou budoucnost.

* Jak se Vám spolupracuje se šéfem baletu? Denisa z Brna

S Petrem Zuskou je spolupráce výborná. Pochopitelně, že jsme se znali již před mým přijetím do angažmá v ND, ale od doby, co spolu úzce spolupracujeme, si daleko více rozumíme.
Naše první a miomentálně poslední spolupráce byla v Národním divadle v Brně při komponovaném večeru věnovaného českým skladatelům, kde jsem tančila právě v Petrově choreografii D.M.J. 1953 - 1977. Spolupráce byla velmi příjemná. Byli jsme naladěni na stejnou notu a při stavění nových kroků, jsme neopotřebovali slov.

* Mají na vás vliv reakce obecenstva? Kde jste zažila nejsilnější kontakt s publikem? Ivana z Letohradu

Těžká odpověď... Pochopitelně, že každý umělec na jevišti tančí především pro publikum. Je pravda, že mě kolikrát silné reakce publika dokáží vyhecovat i k nadstandardním výkonům a naopak.

* Kolik času denně Ti zabírá taneční profese? Jana z Libuše

snažím se to zas tak neprožívat. Tančení věnuji jen tolik, kolik je nutně potřeba. Samozřejmě před premiérou a před představeními trávím na sále déle času než v době, kdy mě žádná repríza nečeká.

* Tančila jste už někdy před kamerou (ve filmu, v televizi)? sorvon

Ano. Například ve filmu režiséra Cabana Neklidné vidiny, kde jsem tančila vítěznou choreografii z baletní soutěže Jacksonu - I feel good pana Roberta Balogha .

* Jak se Vám pracovalo s Y. Vamosem při práci na Louskáčkovi? Lada

Vzhledem k tomu, že mám hodně zkus¨šeností s ezahraničními choreografi, jsem prakticky připravená na každého a na vše. Pan Vamos mě však překvapil svým lidským přístupem, i když někdy jeho maďarský temperament dával bujnější ráz některým zkouškám. Líbilo se mi, že věděl, co chce, a dokázal to ze souboru dostat.

* Tančíte ráda v moderních věcech, nebo upřednostňujete klasiku? Jak se Vám líbí moderní repertoár baletu ND?

Vzhledem ktomu, že mě asi všichni zaškatulkovali do rolí princezen a naivních holčiček, byste jistě předpokládali, že jsou mi bližší klasické balety. Ano, je pravda, že klasické balety miluji, ovšem poslední dobou jsou mi daleko bližší chorografie neoklasické a moderní.

* Pekný nový rok. Pani Pollertová, zaujímalo by ma, či ako baletka niekedy uplatňujete tie prvky, ktoré ste sa naučili na tréningoch modernej gymnastiky. Martina z bratislavy

Je pravda, že ze svých gymnastických let čerpám do dneška, zejména v pirouetách a ve skocích mám, myslím, obrovskou výhodu.

* Adélko, pamatuješ si, jaký jsi dostala dárek po svém prvním Louskáčku v Praze za dárek?

Nevím, jestli si vzpomenu přesně, ale jeden z dárků, který jsem po premiéře dostala, byla asi půl metrová loutka Louskáčka. Ještě dnes na něj padá prach. :-)

* Adélko, kterou roli by jsi ještě ráda tancovala? Nebo jsi si už svůj sen splnila?

Mojí vysněnou rolí je julie z Prokofjevova Romea a Julie. To si opravdu toužím někdy zatancovat. Jinak mě opravdu láká role Kateřiny ve Zkrocení zlé ženy, abych si také alespoň jednou zatančila nějakou zápornou postavu.

* Kde získáváte energii? Veladela

Snažím se brát život s nadhledem. Když už, tak se zabývám skutečnými problémy. Ráda relaxuji osamotě.

* Ahoj Adélo, slyšel jsem, že se věnuješ i psaní (snad baletních kritik?). Kde publikuješ? Je možné něco z Tvých prací najít třeba na Internetu? HK

Hodně se zajímám o psaný projev. Ráda píšu články o baletu, rozhovory, medailony a další články. Ovšem na kritiku jako takovou si ještě netroufám. Hodně jsem publikovala v Tanečních listech, které už neexistují. Mojí domovskou redakcí je baletní server www.czechballet.com. Stačí si nás nalistovat na Intenetu. Přijďte. ;-)

Nethovor

* Jaký je Váš názor na spolupráci s partnerem. Kdo byl pro Vás ideální partner na scéně? Luk

Své partnery na jevišti naprosto respektuji. Zastávám názor, že jakmile se něco nepovede je to chyba obou. Mým velkým učitele a asi nejlepším partnerem byl Radik Zaripov, který mě v Hamburgu moc pomohl. Avšak mým nejoblíbenějším partnerem byl Lloyd Riggins, se kterým jsme v Neumeierově Louskáčkovi tvořili nezapomenutelné kreace.

* Jakou hudbu posloucháte? Pavel.

Mám ráda klasickou hudbu a vše, co je poslouchatelné.

* Ahoj, jaký tam maj připojení?? Lepší než my doma?? Brácha Jára

Konektivita je dobrá, sviští to tu vo107... Ale doma je to pochopitelně nejlepší. ;-)

* Máte psa nebo kočku? Klim

Jen tatínka. :>)

* Jak další role Vám budou nabídnuty v ND? Kromě baletu - což je taky trochu sport - máte sama osobně ráda nějaký sport? Myslím, jestli ho provozojete občas opsobně. Jaroslav

Další role mě čeká hned na konci ledna v baletu Spící krasavice, kde tančím hlavní roli princezny Aurory.
Co bude v nově připravované Baletománii zatím netuším, ale doslechla jsem se, že pro úchvatný verbální projev na tiskové konferenci budu pro velký úspěch na jevišti opět hovořit.
A sport? Asi byste předpokládali, že se jménem Pollert se budu věnovat vodnímu slalomu, avšak rodinnou tradici jsem porušila. Na nošení kánoe bych neměla tak velké svaly.

* Co byste přidala do repertoáru Národního divadla? Petr

Myslím, že balet ND postrádá více představení pro děti. V Čechách je bohužel zcela jiné baletní publikum než ve světě a dětské tituly si vysloveně žádá.

* Vaše přání do nového roku... Marek

Vstávat dříve.

* Dobrý den slečno, zajimá mně, jak jste vzdělaná v zeměpise. Víte jaké je hlavni město Peru a kde se v něm nachazí baletní scena?

Mé hostování v Limě je zatím v jednání. Záleží na benevolenci uměleckého šéfa Petra Zusky. Doufám, že se za mě pan Zdeněk Prokeš přimluvý (jelikož jsem ho v Brně nezlobila).

* Má niečo spoločné vaša pražská Giselle s hamburgskou? Nela

V Hamburgu bylo moderní pojetí, ale s klasickými kroky. Až tak markantní rozdíl v nastudování neshledávám. V každém případě šel pan Neumeier více do hloubky.

* Budete sa aj v Prahe venovať choreografickej tvorbe? Jana z Košic

Toto odvětví mě opravdu neláká. Nechám to na těch, kteří to opravdu dokáží. Raději zůstanu u tancování a psaní.

* Kolik ocenění jste za své výkony získala a kterého si nejvíce vážíte? Batek

Ocenění bylo několik, ale není to gro mého tancování. Nejvíce si asi vážím medailí z Jacksonu v USA.

* Máš svého oblíbeného choreografa a režiséra, s nímž se ti dobře pracuje? Radek

Jistě se mi dobře pracovalo s panem Neumeierem, ale vedle něj bych zařadila spolupráci např. s Matsem Ekem či Petrem Zuskou.

* Máte nějakou speciální životosprávu? Případně, co ráda jíte (recept). Panojka

Naštěstí mám dar, že mohu jíst cokoli - jitrnice, bůček, apod.

* Nemáte vy osobně raději tanec s doprovodem orchestru? Co říkáte tanci na nahranou hudbu?

Určitě orchestr. Nikdy totiž nevíte, co Vás čeká.

* Kdo byl Váš baletní vzor? Batek

Žádný baletní vzor nikdy neměla. Vždy jsem se spíš řídila svým instinktem. Je ale pravda, že jsem si od velkých tanečníků vždy snažila brát to nejlepší.

* Vážená Adélo, děkujeme za velmi příjemné pozdní odpoledne, Vaše slovo závěrem… Díky. Redakce

S úsměvem k úspěchu. Mějte se ... @->->--

NETHOVORY - již 760

VYHLEDÁVÁNÍ - podle data

 

VYHLEDÁVÁNÍ - podle jména

Najdi
 

leden 2005

Martin ŽÁK

12.1.2005
Martin
ŽÁK

Dušan SITEK

19.1.2005
Dušan
SITEK

 

reklama


Záznam NetHovoru z 9.5.2018 - Libor STACH

* Ahoj, vážený Libore, skvělý den, jen tak si zachatovat se čtenáři 1. kulturního portálu Scena.cz. Vítám tě u on-line rozhovoru. Jaký byl Tvůj den, případně, co Tě ještě čeká... Redakce

Dobrý den všem! V prvé řadě bych rád poděkoval za milé pozvání.:) Inu dnes prožívám po dlouhé době den, kdy si můžu dělat, co chci, neb nemám žádné pracovní povinnosti. Tak jsem ho využil k nějakým e-mailovým restům, pak jsem žehlil, cvičil, vařil, vyjel si na kolo a pochopitelně se těšil na setkání s vámi. :)

* Za své dosavadní kariéry jste geograficky opsal docela velký oblouk – z Budějovic do Brna, do Chebu a nakonec do Boleslavi. Kde se cítíte doma?

Ano, to máte pravdu. Za posledních 5 let jsem se stěhoval celkem 5x, a rozhodně né naposled, i když už snad jen v geografické oblasti Prahy. :) A kde se cítím nejvíc doma? To se sám sebe taky ptám. A myslím, že nedávno jsem konečně dostal odpověď, když jsem četl knihu Kateřiny Tučkové Vyhnání Gerty Schnirch - tam jedna postava říká, že "Domov je tam, kde na vás čekají."... a je v tom podle mě kus pravdy. Není ani tak důležité místo, jako lidé, s nimiž ten domov tvoříte. :) Každopádně teď mi plně vyhovuje rytmus velkoměsta a jeho možnosti.

* Máte bezva hlas. Trénujete ho nějak? Gábina

Děkuji, Gábino, to je od Vás moc milé. :) Inu, nikterak zásadně. Pochopitelně si dělám - hlavně před představením, nějaká cvičení, abych ho správně připravil a používal, nicméně si myslím, že už mám za tu dobu trochu osvojenou hlasovou techniku, a ta o ten hlas vlastně tak nějak pečuje sama. Občas se ale stane, vlivem nějakého pracovního přepětí a nedostatku spánku, že se ozve a přestane fungovat tak jak bych potřeboval, v tu chvíli se snažím mu věnovat veškerou péči. Přeci jen je to můj pracovní nástroj.

Libor STACH - celý NetHovor