zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Prague Ballet Gala ve Státní opeře Praha

Desmond Richardson

autor: archiv divadla   

Ve Státní opeře Praha se 11. ledna 2008 uskutečnilo představení Prague Ballet Gala, které letos již potřetí pořádala organizace Mezinárodní balet Praha. Jeho ředitelkou je bývalá sólistka Národního divadla v Praze Jana Kůrová. Byli pozváni špičkoví první sólisté z divadel a slavných baletních scén jako Berlin State Opera, Hong Kong Ballet, The National Ballet of Canada, Complexions Contemporary Ballet. Program večera se skládal z klasických i současných děl v originálních verzích známých choreografů. Slavnostní gala večer zahájil proslovem ředitel Státní opery Mgr. Jaroslav Vocelka, který se krátce zmínil o historii a kráse baletního umění, poděkoval organizátorům a také sponzorům za to, že se díky nim mohl tento večer uskutečnit.

Pestrý program zahájila Daniela Severian ze Staatstheater Wiesbaden, která se představila jako Edith Piaf v choreografii Je ne regrette rien. Další ukázkou bylo klasické dílo Korzár – Grand pas de deux v podání Shoko Nakamury a Dmitri Semionova z Berlin State Opera. Semionov jako Ali předvedl vysoké skoky, zatímco výkon Medory Shoko Nakamury byl po technické stránce sice přesný, ale postrádal lehkost a byl bez výrazu. Faye Leung a Yan Zhnag z Honkong Ballet zatančili ve stylu neoklasiky velmi ladně a procítěně na ústřední árii z opery Turandot. Dalšími tanečníky byli Marianela Nuňez a Thiago Soares z Royal Ballet London, kteří s úžasnou lehkostí spojili taneční a baletní prvky v tangu A Buenos Aires.

Po přestávce následovalo Pas de deux z baletu Giselle opět v podání tanečníků z Honkongu, jejichž výkon byl na vysoké úrovni. Představitelka Giselle Faye Leung tančila jako víla, která se vznáší a k tomu přispěl i její partner Yao Zhang. Obrovský úspěch publika si získal Zdenek Konvalina z The National Ballet of Canada. Řecké tance v choreografii Maurice Béjarta působily osvěžujícím dojmem a Konvalina je zatančil s plným nasazením. Dalším klasickým dílem byla ukázka z baletu Šeherezáda v podání Shoko Nakamury a Dmitri Semionova. První sólista z Berlína podal spolu se svou partnerkou opět přesvědčivý výkon. Desmond Richardson předvedl moderní choreografii Lament od Dwighta Rhodena. Legendární tanečník uchvátil publikum precizními pohyby a sugestivním výrazem vyjadřujícím zoufalství. Za vynikající výkon byl odměněn dlouhým bouřlivým potleskem, zvláště od ženského publika. Závěr večera patřil ukázce z Dona Quijota. Marianela Nuňez a Thiago Soares zatančili populární duet s elegancí, bravurou a radostí.

Mnohokrát opakovaný potlesk publika v závěrečném defilé účinkujících umělců potvrdil výborné výkony tanečníků a spokojenost publika. Diváci se mohou těšit i v příštím roce na další ročník baletního gala představení ve Státní opeře.

21.1.2008 23:01:58 Lenka Trubačová | rubrika - Recenze

Časopis 17 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Asociace profesionálních divadel České republiky

Časopis 17 - sekce

DIVADLO

Nová výzva Kašpar.Dramatik

Martin Hofmann (Cyrano)

Spolek Kašpar je soubor, který je již více jak třicet let etablovaný na české divadelní scéně. Aktuálně hraje celý článek

další články...

HUDBA

Michal Horáček: Český kalendář

Přebal alba

Michal Horáček je český spisovatel, esejista, novinář, textař, básník, producent, vystudovaný antropolog. Je c celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Svěrákova hořká komedie o válečných letech

Po strništi bos

Po strništi bos
Hořká komedie o válečných letech strávených na malém městě. Pražská rodina Součkových se mu celý článek

další články...