zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Holka nebo kluk...?

Z inscenace Holka nebo kluk...?

autor: archiv divadla   

Soubor ostravské operety je známý svou neotřelou dramaturgií, která neváhá sáhnout jak po osvědčených operetních titulech tak i po muzikálech. Výjimkou není ani uvádění hudebních komedií, které se víceméně přibližují již činohře. Tentokrát byla na prknech Divadla Jiřího Myrona uvedena komedie Antonína Procházky Holka nebo kluk.
Svěží hra inspirovaná stejnojmenným filmem doplněná o řadu šlágrů své doby – tedy 20. a 30. let minulého století bez otálení diváka vtáhne do zamotaného děje plného převleků a nečekaných situací ve stylu „divák ví, ale jednající postavy ne...“ Režisérka Dagmar Hlubková dokázala vypointovat vtipné situace, mnohdy až absurdně naivní a vyprodukovala ve výsledku mimořádně kompaktní, stylově čisté dílko zábavného divadla. Nemalou měrou se na úspěšném uvedení podílel scénograf Alexander Babraj, který použil pro jevištní stavby točnu, umožňující velmi rychlé střídání prostředí evokující filmový střih. A že jich není málo: vila strýce Orlovského, pokoj Ády a Raula, zahrada u vily, jeviště kabaretu a jeho zákulisí. Zdařilé stylové kostýmy pak navrhla Eliška Zapletalová.

V titulní úloze této zábavné travestie se představila Eva Zbrožková, která obstála jak v ženské (Áda) tak i mužské (Áda) roli. Eva Zbrožková má pro tuto postavu přednosti, které dokáže na jevišti bohatě zhodnotit. Ke zpěvu a dobré výslovnosti mluveného slova připojila navíc ještě umění stepu. Jejím protějškem – Raulem byl hostující Bohdan Petrović. Jeho hlasový projev je však ryze operní a tak při zpěvu na mikroporty působil poněkud rušivě. V dalších rolích se skvěle uvedli Josef Novák-Wajda, jako Orlovský – zavilý odpůrce přítomnosti jakékoli ženy ve své blízkosti, Petr Miller jako Anatol, který měl tak trochu vinu na zašmodrchání celého příběhu a Petra Langerová jako stále zamilovaná Emča. Skvěle se uvedly dámy operetního sboru, které také ovládají step a dokázaly dát hře ten pravý švih. Orchestr řídil hostující dirigent Bohumil Vaňkát.

V inscenaci Procházkovy hudební komedie Holka nebo kluk získala Ostrava úsměvné zábavné dílko, které si zcela jistě získá své diváky. A jak pravil Orlovský v podání Josefa Nováka Wajdy o svých sloužících – „Proč jsou všichni vyrovnaní? Protože neviděli ženskou jak je rok dlouhý!?“ Ale přiznejme si, bez žen by byl svět jaksi polovičatý...

Antonín Procházka Holka nebo kluk
Dirigent Bohumil Vaňkát, režie Dagmar Hlubková, scéna Alexander Babraj, kostýmy Eliška Zapletalová. Premiéra 24.9.2005 v Divadle Jiřího Myrona. Psáno z reprízy 10. 1. 2006

20.2.2006 00:02:56 Tomáš Lehotský | rubrika - Recenze

Časopis 16 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Hra, která se zvrtla (MdB)

Časopis 16 - sekce

DIVADLO

Nová hudební love story Bestiář

Šárka Vaňková a Ivana Korolová (Foto: Jaroslav Hauer)

Bestií se žena nerodí, bestií se žena stává! Tak zní podtitul příběhu BESTIÁŘ z pera Báry Nesvadbové. Na lege celý článek

další články...

HUDBA

Mladí ladí jazz zdarma na Karlovo náměstí

Jazzanova

V Praze do 30. dubna patří Karlovo náměstí patřit jazzu i dalším hudebním žánrům. Pod taktovkou festivalu Mlad celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Příběh mafiána Tommasa Buscetty

První zrádce

První zrádce
Když promluvil, Cosa Nostra prohrála. Realistické vylíčení příběhu mafiána Tommasa Buscetty, j celý článek

další články...