zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Večery Tanečního centra Praha

Choreografie Antonín Schneider - Útesy

autor: Z webu   

Taneční Centrum Praha – konzervatoř o.p.s. uvedlo na závěr letošního školního roku dvě představení – Ročníkové 20. června 2004 v Kongresovém centru Praha a Absolventské 24. června 2004 v divadle ABC.

Shlédli jsme nejlepší choreografie všech osmi ročníků, které předvedli žáci konzervatoře. Zároveň se tak prezentovali vyučující pedagogové (61 !). Vystoupili žáci dětského studia i studenti posledního osmého ročníku, kteří předvedli průřez všemi tanečními technikami, které se na škole naučili.

Velmi invenční a zdařilé se mi jevily choreografie Libuše Ovsové, ovlivněné jistě i působením v Pražském komorním baletu. Osvěžením byly tři lidové tance choreografky Romany Khauerové. I světoví tanečníci tvrdí, že nejlépe se lidé „roztancují“ v lidových tancích, které jsou už od přípravek pro děti tou nejlepší školou rytmu a tanečnosti. Jana Kekeňáková ve své choreografii obtiskla svůj nezdolný temperament a muzikálnost.

V druhém tanečním večeru 24. června v Divadle ABC jsme viděli absolventy Tanečního centra, z nichž mnozí se příští sezónu stanou členy divadelních baletních souborů. Jedné z nejlepších, Kamile Madejové, která začínala v Tanečním centru jako čtyřletá holčička, přejeme dobrý start do Státní opery.
Ve dvou duetech zazářila Linda Schneidrová, která se svou pílí vypracovala na výraznou tanečnici. Hostuje v mnoha světových souborech a „odskočila“ si domů zatančit si společně se souborem, ve kterém vyrostla. Z choreografií se líbily nápadité a prostorově zajímavé choreografie Kateřiny Riedlbauchové a závěrečná Sonáta Petra Zuzky.

Taneční centrum umožňuje již přes dvacet let všem zájemcům, tanečníkům a tanečním pedagogům, aby se seznámili se světovými tanečními styly a trendy. Pořádá taneční semináře, doškolovací kurzy, víkendové workshopy, prázdninová soustředění a festivaly tance. Své studenty vysílá na zahraniční stáže a zve sem studenty z jiných zemí. Po tom, co bylo zrušeno na AMU pěti semestrální dálkové studium pro taneční pedagogy, pokračuje v poskytování možností dálkového studia taneční pedagogiky.

Velkým kladem obou představení je směřování ke kvalitní hudbě, což má samozřejmě spojitost i s volbou tanečních a výrazových prostředků a formální stavbou tanečního díla. Již velký reformátor tance Noverre prosazoval v tanci zákony kontrastu a od choreografie vyžadoval, aby byla vtipná, jemná, citlivá a vyzařovala ducha i cit na základě znalostí (tanečního řemesla). Musí mít také jasný a pestrý prostorový půdorys.

28.6.2004 22:06:08 Eva Kulhánková | rubrika - Recenze