zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Motýlí efekt v Národním divadle Praha

Z baletu Motýlí efekt

autor: archiv divadla   

Balet Národního divadla zve na další reprízu komponovaného večera pod názvem Motýlí efekt, která se uskuteční 14. února 2004 v historické budově Národního divadla Praha v 17.00 a 20.00 h. Za bizarním názvem Motýlí efekt se skrývají tři tituly: Ways, Imprint a Stamping Ground choreografů Petra Zusky, Shawna Hounsella a Jiřího Kyliána. Umělecká tvorba šéfa baletu Národního divadla Petra Zusky se v tomto večeru dostává do zajímavé konfrontace s dílem Kanaďana Shawna Hounsella a slavného českého rodáka Jiřího Kyliána.

Nechte se na chvíli zlákat tichou mocí „filozofie v pohybu“, která dokáže zapůsobit a strhnout. Nezachytitelný „vzhled“ této moci má sílu a podobu proměny, která připomíná metamorfózu - Motýlí efekt. Neustálá a věčná interakce, vztah a vzájemné propojení všeho známého i nepoznaného nezávisle na prostoru a času. Je to lidský život, neuchopitelná lidská duše…

  • Ways – je tolik pocitů, myšlenek, nadějí, které nás obklopují, pohlcují, vstupují do nás a vystupují zase ven, aby trochu jiné a jinak zapůsobili jinde. Jako je vesmír nabitý nespočetným množstvím vztahů, které se jeví jako nekonečné, také my žijeme v nekonečném množství spojení a kontaktů mezi každým z nás, i když někdy vypadají, že se navzájem míjejí…
  • Imprint – svět je plný složitých a vzájemných vztahů, které jsou naplněny hodnotami očividnými i zdánlivými, vědomými i podvědomými, materiálními a duchovními…, každý prožitek obsahuje celou škálu procesů, které mění výpověď o věcech a událostech kolem nás v závislosti na tom, jak je my nahlížíme. Tato světélka reflexe odkrývají část světa kolem nás, jeho prostor a čas, který ačkoliv aktivně konkretizujeme, přesto zůstává prchavý.
  • Stamping Ground – je název již vytvořené choreografie, která vznikla pro NDT v roce 1983. Choreografie byla vytvořena za velmi úzké spolupráce s každým tanečníkem, na něhož Jiří Kylián doslova “ušil” každý krok podle jeho vlastní osobitosti a míry instinktu ve vztahu k času, prostoru a k ostatním tanečníkům na jevišti navzájem. Tato choreografie je dílem inspirace, kterou získal Kilián během své návštěvy severní Austrálie v roce 1980. Unikátní významy, skryté v těchto tancích, jsou zachovány více než padesát tisíc let a objevování tohoto “úsvitu dějin” je stejně vzrušující pro antropology,sociology, filozofy… i tanečníky a diváky.
  • 3.2.2004 16:02:42 JoMe | rubrika - Ze zlaté kapličky

    Časopis 13 - rubriky

    Archiv čísel

    reklama

    Bílá voda (MdB)

    Články v rubrice - Ze zlaté kapličky

    Koncert k poctě operní divy Jarmily Novotné

    Jarmila Novotná

    Národní divadlo vzdá 7. dubna 2024 hold památce slavné operní pěvkyně Jarmily Novotné přehlídkou rolí, kterými ...celý článek



    Časopis 13 - sekce

    DIVADLO

    Dejvické divadlo se vrací do kin

    Elegance molekuly

    Po loňském fenomenálním úspěchu představení Ucpanej systém v kinech, který se stal zatím nejnavštěvovanějším p celý článek

    další články...

    LITERATURA/UMĚNÍ

    Výtvarné tipy 12. týden

    Jaroslav Plesl (Skryté skvosty II. )

    Skryté skvosty II. (3/10) - Zlatá Koruna
    Herec Jaroslav Plesl prozradí, co se návštěvník obyčejně nedozví a celý článek

    další články...