zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Česká filharmonie



Druhou polovinu koncertu, kterou zaplnila hudba francouzská, dirigoval Vladimir Ashkenazy zpaměti a bylo znát, že obě uvedená díla, tři symfonické skici Clauda Debussyho – Moře a Ra-velův La Valse, patří k jeho oblíbeným repertoárovým dominantám. Hru orchestru opět zdobila skvostná sóla, zejména v první části Debussyho, nazvané Od jitra do poledne na moři (Jiří Zelba – anglický roh) či ve třetí části, Rozhovoru větru s mořem (Jiří Válek – flétna); celkově však provedení postrádalo nejen větší měkkost a ra-fi-no-vanější zvuková kouzla, ale i záhadnější a snovější tajuplnost impresionistické výpovědi. Ještě vnějškově efektněji a zvu-kově hřmotněji vyzněl pak Ravelův jinak technicky sebejistě zahraný La Valse. Ashkenazy vedl orchestr sice s pře-hle-dem a mnohá místa partitury se mu podařilo vyjádřit velmi přesvědčivě, vnitřní rozporuplnost díla jako celku se všemi jeho jemnými finesami ale nevystihl. Výsledný dojem se pak klonil spíše k pocitu dobře odvedené série valčíků.

11.12.2001 Hana Jarolímková | rubrika - Zprávy

Časopis 17 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Bastard (Městské divadlo Brno)

Časopis 17 - sekce

HUDBA

Igor Orozovič vydává album

Igor Orozovič

Herec a muzikant Igor Orozovič vydává debutové album nazvané Když chlap svléká tmu, které obsahuje jedenáct au celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Antologie Krvavý Žižkov

Přebal knihy

Krvavý Žižkov je antologie, která má svého předchůdce Krvavý Bronx (2020), úspěšnou knihu povídek o „vyl celý článek

další články...