Izraelka Smadar Emor na dílně Hlasohledu
autor: Z webu
zvětšit obrázekZpívání k silvestrovským oslavám tak nějak patří. Bujaré, skupinové, estrádní. Občanské sdružení Hlasohled už několikrát dokázalo, že zpívání může mít na konci roku i zcela jiné poselství a přínos. Pro ty, co zpívají, i ty, co naslouchají. Nejinak tomu bude i letos: pod vedením izraelské lektorky, tanečnice a choreografky Smadar Emor budou účastníci objevovat sílu propojení pohybu a zvuku. „Budeme rozšiřovat naše hlasové možnosti a bohatost hlasu prozkoumáváním hlubších souvislostí s naším tělem, vytvoříme hlasové portréty a vyzkoušíme si hlasový tanec. Budeme pracovat například se starými kreolskými písněmi, abychom prohloubili svou znalost rezonancí a tělové muzikanty,“ láká na bohatý program workshopu mezinárodně uznávaná terapeutka Smadar Emor.
Dvoudenní hlasově-pohybová dílna Melodické tělo – Já: vytváření hlasových portrétů proběhne 30. a 31. prosince v prostoru Contemporary v Národním domě na Vinohradech. První den se dílna uskuteční od 10 do 17 hodin, úterní silvestrovský program začne v 17 hodin a skončí krátce po půlnoci.
Letos poslední z tradičně oblíbených dílen centra Hlasohled se zaměří na odhalování propojení těla a hlasu. Účastníci se naučí otevřít své tělo jeho vnějším podnětům a rytmům a přirozenému proudění melodičnosti. Pod vedením mezinárodně uznávané lektorky Smadar Emor si vyzkouší, jak se vyjadřovat bohatým vokálním jazykem svého vlastního já a jak rozšířit své hlasové schopnosti.
Pro účastníky hlasově-pohybové dílny jsou připravená propracovaná hlasová a fyzická cvičení, techniky zaměřující se na aktivní dech, smyslové vnímání a pohyb v prostoru. Budou mít také příležitost vyzkoušet si sólové improvizace i práce ve dvojicích či skupinách. Výukové technice hlas v integraci s pohybem se Smadar Emor věnuje přes dvacet let a s úspěchem její znalosti využívají zpěváci, herci i tanečníci po celém světě.
Smadar Emor je tanečnice, choreografka a lektorka. Věnuje se vlastní umělecké tvorbě, ale zároveň pracuje s ostatními umělci jako terapeutka. Vystudovala Bezalelovu Uměleckou Akademii, katedru Environmentálního designu, a Rubinovu Hudební a taneční Akademii v Jeruzalémě (katedra Eshkol Wachmana Pohybové notace). Své akademické vzdělání dále rozvíjela vyšším odborným studiem různých metod týkajících se pohybu jako je hlas, divadlo a alternativní léčebné metody.
Ovlivnila ji především Feldenkraisova metoda, Alexandrova technika, Kontaktní improvizace (pracovala s americkými umělci jako např. Lisa Nelson, Steve Paxton a Daniel Lepkoff) a tanec buto. Dále se učila terapii hlasem v pohybu (voice movement therapy) u Paula Newhama z Velké Británie a pracovala s Maud Robartovou. V roce 2004 Smadar založila „Centrum Synapse pro výzkum lidského hlasu”, kde jako hlavní umělecký a terapeutický nástroj používá vlastní metodou “Hlas v integraci s pohybem”.
TIP!
Časopis 17 - rubriky
Časopis 17 - sekce
DIVADLO
Laterna fest 2024
Druhý ročník mezinárodního festivalu multižánrového divadla na Nove& celý článek
OPERA/ TANEC
Premiéra 24 z dílny pěti choreografů
Bohemia Balet, soubor Taneční konzervatoře hl. m. Prahy chystá nový komponovaný program. Večer nese společný n celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Velikáni filmu... Karel Kachyňa
Setkání v červenci
Úsměvná letní romance o nenadálé lásce. Český film uznávaného režiséra Karla Kachyni, od celý článek