zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Věra Večeřová: Divadlo je zvláštní neustále živý organismus

Interiér MD Zlín

autor: Scena.cz   

„Můj osobní cíl z obchodního pohledu je přivádět do divadla stále více lidí. Samozřejmě si zároveň přeju, aby prestiž divadla ve Zlíně byla stále větší, abychom se víc dostali do povědomí. Když se diváci rozhodují co večer, přála bych si, aby pustili k vodě televizi a šli se podívat na živého herce, na opravdový příběh,“ říká Eva Večeřová, Vedoucí obchodního oddělení Městského divadla Zlín.

  • Kdybys měla diváky přirovnat ke zvířatům, třeba ke kočkám a psům – jak bys to viděla?
    Jako je víc druhů zvířat, podobně je to i s diváky. Určitě to bude namíchané. Každý má jiný vkus, někdo je veselý, jiný smutný, každý má jiný náhled na život. Každému vyhovuje jiný žánr, na který by se přišel podívat. Naše obecenstvo je velice pestré.


  • Dostali jsme se k žánrům. Vy musíte umět nabídnout komukoli cokoli.
    Určitě. Divadlo je zvláštní neustále živý organismus. Liší se od běžné firmy právě v tom, že se zde „vyrábí na sklad“. To právě u ostatních firem nejde. V divadle se vytváří hry různých žánrů a obchodní oddělení má úkol najít cílovou skupinu, udělat nejširší záběr na veřejnost, aby se všechny hry prodaly.
  • Je tedy podle vás divadelní hra zbožím?
    Přesně takhle bych to neřekla. Záleží na určitém úhlu pohledu. Pokud se oprostíme od nějakého uměleckého nadhledu, pak je to skutečně zboží. Musí se ale prodávat jiným způsobem a s jiným přístupem, protože divadelní „zboží“ má ducha.
  • Jak konkrétně?
    Je potřeba každý kus vidět, přebrat si ho v sobě a najít v něm své priority. Opravdu prodáváme duchovno – pocity, lásku, někdy zlo. V podstatě jsme jako obchodníci s deštěm. Prodáváme vlastně duši postav a všechno co se do toho vejde. A tyhle pocity se snažíme přenést na potencionálního diváka.
  • Obchodník v jistém slova smyslu bývá vnímán pejorativně jako dealer, podomní prodejce. Jak je to v tomto případě?
    Snažím se, abychom tímto nebyli. To se mi z mého vnitřního přesvědčení příčí. Snažím se, abychom nějakým způsobem dokázali toho potencionálního diváka oslovit. Snažíme se odhadnout, jaký příběh divák hledá. Musíme se dokázat vcítit do toho druhého. Odhadnout, co by mu sedlo. Prodávat v divadle je něco úplně jiného než v jiné branži – znám to z vlastní zkušenosti.
  • Často se ovšem stává – především u předplatného, že prodáváte zajíce v pytli.
    To je pravda. Prodáváme úplně nové tituly. Nevíme, co od nich můžeme čekat. Máme jen základní informace. Ale věříme tomu, že celý umělecký soubor udělá tu hru tak suprovou, že prostě bude perfektní a že to bude tahák.
  • Která inscenace tě loni nejvíc oslovila?
    Pro mě to byl jednoznačně Šumař na střeše. Muzikál na mě působí, líbí se mi kombinace silného příběhu, zpěvu a velkého množství lidí na scéně.
  • Prozraďte, zda tu máte herce, na kterého se extra letí…
    Samozřejmě máme, i když ne jednoznačného favorita. Je jich více - například Luděk Randár, velmi charismatický muž. A také tu funguje Fanklub Rosti Marka a Radovana Krále.
  • 7.12.2006 00:12:17 Josef Meszáros | rubrika - Zákulisí/ Klípky

    Časopis 17 - rubriky

    Archiv čísel

    reklama

    Asociace profesionálních divadel České republiky

    Časopis 17 - sekce

    HUDBA

    Levnější lístky na Brod 1995 jen do dubna

    Aneta Langerová (Foto: Helena Kadlčíková)

    Za necelé čtyři měsíce 17. srpna se v Českém Brodě uskuteční v pořadí 11. ročníku hudebního festivalu Brod 199 celý článek

    další články...

    OPERA/ TANEC

    Den otevřených dveří Tanečního centra Praha

    Den otevřených dveří Tanečního centra Praha

    Konzervatoř Taneční centrum Praha pořádá v pondělí 29. dubna 2024 od 14 do 17 hodin ve svém sídle v branickém celý článek

    další články...

    LITERATURA/UMĚNÍ

    Oceněné drama Píseň jmen

    Píseň jmen

    Píseň jmen
    Tim Roth a Clive Owen jako přátelé, do jejichž dětství vstoupila druhá světová válka. Oceněné ka celý článek

    další články...