Ohlédnutí za přehlídkou zlínského divadla Naráz 2006
autor: archiv divadla
V Městském divadle Zlín ve čtvrtek 23. listopadu 2006 skončila přehlídka Naráz. Herci se s diváky rozloučili oblíbenou lihuprostou hudební komedií Limonádový Joe, která v převaze serióznějších kusů zapůsobila na unavené účastníky jako brániční lechtadlo a energická osvěžovna. Je zřejmé, že se divadlo snaží posilovat komunikaci jeviště s hledištěm, a rozšiřovat diváckou základnu, povědomí o dění a osobnostech, stojí o uměleckou konfrontaci i laické názory publika. Divácké ceny Aplaus, zkoušky otevřené pro veřejnost, a hlavně pořádané festivaly jsou toho důkazem. Škoda, že Naráz nenavštěvuje více kritiků a studentů divadelních oborů, jako třeba ostravskou přehlídku Ost-Ra-Var , tak i zde by bylo zajímavé uspořádat širší rozpravy o divadelním zážitku. Konferenciér-klavírista z Limonádového Joa Radovan Král během představení poznamenal: „Fakt, že naše divadlo je nejvzdálenějším stánkem múz od hlavního města nám nevadí, naopak nás motivuje k vyšším výkonům.“
Širokospektrální dramaturgie do přehlídky zahrnula osm ukázek z celého repertoáru, od pohádky pro nejmenší (Nataša Tanská, Zoja Mikotová - Puf a Muf), přes muzikály (Dale Wasserman, Joe Darion, Mitch Leigh - Muž z kraje La Mancha), horor ( Edgar Allan Poe - Jáma a kyvadlo), autorskou tvorbu (Dodo Gombár - Třetí věk), až po českou a světovou „školní“ klasiku (Karel Čapek - R.U.R., William Shakespeare - Zkrocení zlé ženy). Předvečer přehlídky patřil melodramu Smrt Hippodamie, která svými náklady mohla málem způsobit smrt rozpočtu divadla... Diváci tento výjimečný počin ocenili v anketě Aplaus, kde zvítězila ve všech kategoriích.
Velmi mne zaujala inscenace Třetí věk v režii Dodo Gombára a alternativní zpracování černého kabaretu Jáma a kyvadlo v režii Tomáše Volknera, obě hrané v prostoru Studio Z. Tam plánuje nový umělecký šéf Dodo Gombár v budoucnu umístit alternativní experimenty a odvážné provokace. Naopak program Divadélka v klubu (Poletíme, slavná soudní stolice, poletíme...aneb Neklidná noc- v režii Karla Semeráda a Matylda a Emílie aneb Co dělat-v režii Konráda Popela) očekávání nesplnil, i přes některé celkem zdařilé výkony v herectví i ve zpěvu a lokální humor.
Dodo Gombár si v rozhovoru pro divadelní občasník Suflér podtituly příštích tří sezón představuje jako: „ Čas velkých událostí, Čas neomezených možností a Čas splněných snů.“ Celému divadlu přeji, aby dokázalo naplnit své tvůrčí sny i smysly a požadavky diváků.TIP!
Časopis 16 - rubriky
Články v rubrice - Festivaly
Venušiny dny 2024
Pražské divadlo Venuše ve Švehlovce uvádí 22. - 28. 4. 2024 devátý ročník mezinárodního festivalu Venušiny dny ...celý článek
Dítě v Dlouhé 2024 zná vítěze
Jedenáct představení 26. ročníku festivalu pro děti a jejich dospělé Dítě v Dlouhé, který probíhal v pražském ...celý článek
Časopis 16 - sekce
HUDBA
Mladí ladí jazz zdarma na Karlovo náměstí
V Praze do 30. dubna patří Karlovo náměstí patřit jazzu i dalším hudebním žánrům. Pod taktovkou festivalu Mlad celý článek
OPERA/ TANEC
Pucciniho Vlaštovka zabarvená do stylu art deco
Pozdní dílo italského skladatele Giacoma Pucciniho Vlaštovka se na prkna Metropolitní opery v New Yorku vrací celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Antologie Krvavý Žižkov
Krvavý Žižkov je antologie, která má svého předchůdce Krvavý Bronx (2020), úspěšnou knihu povídek o „vyl celý článek