zvláštní poděkování
Quantcom.cz

MANA chystá Podzimní sonátu

Lucie Štěpánková a Dana Batulková (Podzimní sonáta)

autor: Alena Hrbková  

zvětšit obrázek

Strhující severské drama o komplikovaném vztahu mezi matkou a dcerou. Nadčasový příběh dvou žen, které se od sebe fatálně vzdálily. Kdo dokáže víc naslouchat a porozumět té druhé? Matka, anebo dcera? Hru Podzimní sonáta světoznámého spisovatele a režiséra Ingmara Bergmana nastuduje v divadle Mana v pražských Vršovicích zkušený režisér Ondřej Zajíc. Hlavní postavu matky, která dala přednost umělecké kariéře před vlastními dcerami, ztvární Dana Batulková. V dalších rolích se pak představí Lucie Štěpánková, Denisa Pfauserová a Milan Kačmařík. Premiéra původní inscenace Podzimní sonáta je 7. března 2020, reprízy uvidíme 17.března a 3. a 29. dubna.

„Mám ráda severské autory a Bergman mezi ně patří. Jeho díla jsou vždy hluboké a nemilosrdné sondy do lidské duše,“ říká Dana Batulková. V podzimní sonátě hraje matku Charlottu, slavnou klavíristku, která kvůli kariéře, ale také kvůli neochotě snášet komplikace, ztratila kontakt se svými dcerami. První z nich, Evu, ztvárňuje půvabná Lucie Štěpánková. Její postava je frustrovanou ženou, která se nemůže vyrovnat své impozantní matce, slavné umělkyni a rozené primadoně. Role postižené mladší dcery se ujala Denisa Pfauserová. Charlotte už nikdy nemůže dohnat to, co zanedbala ve výchově obou dcer. Vždycky dávala přednost svému umění. Nechtěla jim sice ublížit, ale její sobectví a nedostatek empatie vytvořily mezi ní a dcerami pomyslný příkop, který už lze jen těžko přeskočit.

„Ve hře nacházíme paralelu s dnešním stylem života žen. Spousta z nás řeší, zda upřednostnit kariéru před starostmi o rodinu a děti. A jaká bude jednou naše bilance a co všechno se od svých dětí dozvíme…,“ dodává Dana Batulková.
„Vztah matky a dcery a vůbec rodiče a dítěte je vždycky složitý. Rodiče nechtějí poškodit své děti, ale i ty nejlepší úmysly mohou vést ke komplikovaným koncům. Podzimní sonáta vypovídá o tom, co si často nemáme odvahu ani myslet. Uvědomění, že v tom nejsme sami, může být často očistné a úlevné,“ říká o Bergmanově díle dramaturgyně divadla Mana Věra Mašková. Podzimní sonáta je podle ní aktuální stále, protože se dotýká nejzákladnějších otázek naší existence. „Grandiózní zápas o smyslu našeho bytí a naplnění našeho času, který se neúprosně krátí. A přesně tím by se mělo zabývat naše divadlo Mana, jež se nachází v sakrálním prostoru vršovického kostela a které je zároveň ojedinělou pražskou scénou s nezaměnitelnou patinou a šarmem první republiky,“ zdůrazňuje.

17.2.2020 11:02:48 Redakce | rubrika - Zprávy

Časopis 16 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Asociace profesionálních divadel České republiky

Články v rubrice - Zprávy

Pořád jsem to já poprvé v Pardubicích

Eliška Lásková a Petra Janečková (Pořád jsem to já)

Východočeské divadlo uvádí novinku, hru Pořád jsem to já, kterou autorka Christine Mary Dunford napsala podle ...celý článek


Nová výzva Kašpar.Dramatik

Martin Hofmann (Cyrano)

Spolek Kašpar je soubor, který je již více jak třicet let etablovaný na české divadelní scéně. Aktuálně hraje ...celý článek


Umlčené hlasy představí poslední slova ruských politických vězňů

Malba Umlčené hlasy - Tomáš Roubal

Divadlo Krutý krtek spouští nový osvětový projekt Umlčené hlasy. Diváky a čtenáře seznámí s myšlenkami a tvorb ...celý článek



Časopis 16 - sekce

OPERA/ TANEC

Festival Janáček Brno 2024

Věc Makropulos (Staatsoper Unter den Linden, Berlin)

Mottem letošního festivalu je Bez hranic!… a česká hudba žádné hranice nezná. Zažijte Brno a českou hudb celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Audiokniha Unesený Západ od Milana Kundery

Radúz Mácha

Vydavatelství Supraphon ve spolupráci s nakladatelstvím Atlantis po úspěšném vydání audioknih Nevědění a Směšn celý článek

další články...