zvláštní poděkování
Volný.cz

Průzkum divadelního diváka v Jihočeském divadle

Sál Jihočeského divadla

autor: archiv divadla   

zvětšit obrázek

V první polovině letošního roku proběhlo dotazníkové šetření Jihočeského divadla zaměřené na různorodé divácké skupiny, jehož cílem bylo získat zpětné vazby na činnost divadla a také diváky lépe poznat.
Tento rozsáhlý průzkum potvrdil, že u většiny generací je nejoblíbenějším žánrem komedie. V případě starší generace (nad 60 let) byla úspěšnější jen opera, na kterou chodí vícekrát ročně přes 55 % seniorů. V případě střední generace jsou pak po komediích nejoblíbenější současné hry. Na takovou hru jde dvakrát i častěji ročně polovina respondetů ve věku 46 - 60 let, respektive více než 40 % v kategorii 36 – 45 let. Přes dvacet procent diváků nejmladší generace nemá žádnou zkušenost s klasickými dramaty, operou či baletem, ale mělo by zájem je vidět. Tím junioři naopak předčili ostatní generace.

„Překvapivá pro nás není oblíbenost komedií, ani zájem starších diváků, zejména předplatitelů, o klasiku, operu nebo balet. Stejně tak vnímáme zájem střední generace o současné hry. Nový je však pro nás divácký potenciál u nejmladší generace. Ta má ráda zejména naše Malé divadlo a experimentální formy, ale výzvou pro nás je přivést ji ve větším počtu na velké scény našeho mnohasouborového divadla,“ komentoval výsledky šetření Lukáš Průdek, ředitel Jihočeského divadla. „Chtěl bych poděkovat respondentům za jejich zájem o divadlo. Celkem se jich průzkumu v několika formách zúčastnilo téměř tisíc. Pomáhají nám tak k dalšímu zlepšení naší činnosti i souvisejících služeb,“ dodal Lukáš Průdek.
Průzkum také zjišťoval spokojenost diváků s jednotlivými scénami, na kterých soubory Jihočeského divadla účinkují. Nepřekvapila velká spokojenost s Otáčivým hledištěm, jehož prostředí ohodnotilo s maximální spokojeností 62 % respondentů, naopak nejméně těchto kladných odpovědí nasbíralo ze všech pěti scén prostředí DK Metropol s 29 %.
Šetření se vztahovalo i na obecnější trendy trávení volného času a komunikace s divákem. Divadlo jednoznačně zvítězilo mezi společenskými volnočasovými aktivitami. Nejčastěji v divadle tráví svůj čas 44 % respondentů, s odstupem následuje kino (11 %) a koncerty moderní hudby (9 %).
Sociální média jsou častěji používána s poklesem věku respondenta. Nicméně pro všechny generace vychází stejné pořadí konkrétních využívaných sociálních médií, kdy pořadí prvních tří je vždy stejné: 1. Facebook, 2. Instagram, 3. Twitter.
Citované výsledky jsou z online dotazování, kterého se zúčastnilo 578 respondentů. Souběžně probíhalo korespondeční dotazování a šetření přímo na představeních, při kterých jsme získali 356 vyplněných formulářů s obdobným výsledkem jako v online průzkumu.

www.jihoceskedivadlo.cz

26.6.2017 16:06:05 Redakce | rubrika - Zprávy

Časopis 33 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Městská knihovna Praha

Časopis 33 - sekce

HUDBA

Rick Astley - Beautiful Life

Přebal alba Beautiful Life

Britský zpěvák Rick Astley vydává nové řadové album Beautiful Life. Sám si desku produkoval, nahrál i složil. celý článek

další články...

LITERATURA/ UMĚNÍ

Papež František v Irsku

Papež František

Papež František v Irsku
Přímý přenos závěrečné bohoslužby Světového setkání rodin v irském Dublinu, kterou celý článek

další články...