zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Rekonstrukce tunelů ND postupuje rychleji, než se čekalo

Národní divadlo

autor: Scena.cz   

zvětšit obrázek

Rekonstrukce technologických tunelů mezi Vltavou a podzemím Národního divadla omezovala dopravu na Masarykově nábřeží od dubna letošního roku. Práce ovšem pokračují v rychlém tempu a na Masarykovo nábřeží se postupně vrací osobní i hromadná doprava. Od konce listopadu začaly opět po vltavském Masarykově nábřeží jezdit tramvaje, zatím ovšem jen směrem k Vyšehradu. Práce by měly definitivně skončit na jaře příštího roku.

„Práce probíhají o něco rychleji, než se původně plánovalo, díky čemuž mohlo dojít k návratu tramvají na Masarykovo nábřeží s třítýdenním předstihem“ říká Ondřej Černý, ředitel Národního divadla. „Dopravní situace kolem divadla byla samozřejmě obtížná, jsem rád, že se vrací do normálu takhle rychle, zvláště když přihlédneme k náročnosti celé rekonstrukce,“ dodává.

Rekonstrukce si vyžádala velké množství specifických opatření. Stavbaři museli před zahájením stavebních prací vybudovat provizorní protipovodňovou ochranu na vně nábřežní zdi a provést přeložky veškerých inženýrských sítí. Dále se muselo vybudovat dočasné přístaviště pro ukotvení nákladních lodí zásobujících staveniště a sloužící k odvozu suti. V průběhu prací bylo také přes stavební jámu osazeno provizorní přemostění sloužící k přejezdu automobilů.

Unikátním prvkem stavby jsou protipovodňová vrata v nábřežní zdi. Tato zábrana je již na svém místě a původní dočasná protipovodňová bariéra z nábřeží zmizela. Národní divadlo chrání zároveň ještě druhá ochranná linie, která zabraňuje průsaku ze stavební jámy v případě zvýšené hladiny Vltavy.

„V současné době dokončujeme technologicky náročné podchycení obvodové stěny Národního divadla, která je nyní nesena pomocí osmi hydraulických lisů na provizorních konstrukcích. Po dokončení a statické aktivaci nové železobetonové konstrukce pod obvodovou stěnou Národního divadla budeme moci přistoupit k dopojení tunelu na Národní divadlo. Z důvodu omezeného prostoru staveniště a z nutnosti dodržení ochranného pásma trolejí při práci stavební mechanizace začnou tramvaje jezdit po druhé koleji až koncem března příštího roku“, říká Ing. Radovan Aulík ze společnosti Metrostav, který stavbu vede.

Celá stavba se blíží k dokončení. Prakticky dokončen je tunel č. 1, probíhají dokončovací práce na nově vybudovaném portálu v nábřežní zdi, byly vysázeny nové stromy a došlo k obnově původního historického zábradlí. Dokončuje se i chodník na Masarykově nábřeží.

2.1.2012 22:01:30 Redakce | rubrika - Ze zlaté kapličky

Časopis 17 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Festival Setkání Stretnutie 2024

Články v rubrice - Ze zlaté kapličky

Laterna fest 2024

The Umbilical Brothers (The Distraction)

Druhý ročník mezinárodního festivalu multižánrového divadla na Nove& ...celý článek



Časopis 17 - sekce

HUDBA

Igor Orozovič vydává album

Igor Orozovič

Herec a muzikant Igor Orozovič vydává debutové album nazvané Když chlap svléká tmu, které obsahuje jedenáct au celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Antologie Krvavý Žižkov

Přebal knihy

Krvavý Žižkov je antologie, která má svého předchůdce Krvavý Bronx (2020), úspěšnou knihu povídek o „vyl celý článek

další články...